Welkom bij het Marnix College

Niet zomaar een school

HAVO 4 bezoekt Berlijn

Havo 4 heeft vorige week Berlijn bezocht. Woensdag 18 mei vertrok de hele groep al vroeg in de ochtend naar Berlijn. Eind van de middag kwamen we bij het hotel aan. Na het avondeten vertrokken we richting de Reichstag. Helaas konden we daar 's avonds niet in. We gingen op reis naar de Hakescher Markt. Daar kon je lekker op een terrasje zitten en genieten van de eerste avond in Berlijn.

De donderdag begon al vroeg met een rondleiding langs alle hoogtepunten in Berlijn. De rondleiding eindigde op de Potsdamer Platz. Iedereen kon een terrasje pakken in het Sony-center en lekker shoppen in de Arkaden. Eind van de middag gingen we te voet naar het Holocaust monument en museum. Daarna werden de eerste schnitzels genuttigd in een restaurant. Deze dag eindigde weer op een terrasje op de Hackescher Markt.

Vrijdag bezochten we het voormalige concentratiekamp Sachsenhausen. 'S middags had iedereen vrij tot 8 uur om te shoppen op de Kurfürstendamm. Daarna uit in discotheek Q-Dorf. Om 12.00 richting het station om alle spullen op te halen en snel in bus om 's nachts richting Nederland te vertrekken. Als laatste hebben we met elkaar ontbeten in een wegrestaurant aan de snelweg.